Titti Bjerner designar för Rädda Barnen.

Hon har gjort en helt underbar rosettring i brons under rättvisemärkta villkor. Den kostar 790 kr varav 215 kr går till Rädda Barnen.http://shop.rb.se

Bronsrosett för Rädda Barnen
.
Design: Tiny Masters


 
     
   
     

 

      Bronsrosett för Rädda Barnen

"Förvänta dig många uppskattande blickar och kommentarer med den här ringen på fingret! Rosettringen är ett smycke som lyckas med konststycket att vara stilrent, samtidigt som det är både uppseendeväckande och unikt. 

Smyckesformgivaren och silversmeden Titti Bjernér är utbildad på Konstfack och har tillverkat smycken sedan hon var 15 år. Titti är engagerad i etiska frågor och driver bland annat företaget Ekoguld som specialdesignar främst vigselringar i etiskt framställt guld. Alla smycken är tillverkade för hand under rättvisa omständigheter. 

En annan av Tittis mest populära design är rosettringen som finns i både silver och guld. Och nu har hon alltså tagit fram en specialutgåva i brons exklusivt för Rädda Barnen.

"För mig känns det viktigt att jag, i mitt yrke, bidrar till något gott. Bara tanken på att mina smycken kan hjälpa andra känns som en ära. Därför har jag valt ett av mina mest populära smycken till Rädda Barnen  som jag hoppas kommer att sälja bra!"

Rosettringen kommer i en både fin och miljövänlig ask från Tittis egen butik Tiny Masters".

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0