Blingad Tesil & Söta tekoppar!

Lite glamour när vi dricker te, vem vill inte ha det, då kan jag rekomendera er att köpa denna tesil, så inför vi glamour i vardagen!!http://www.amandaegilson.com/



     

 

Till detta så behöver vi söta tekoppar, spanna i dessa små godbitar!http://www.grantrum.se

 

Fika Med Farmor - Muggar med storytelling

 

"Fika Med Farmor är en allmugg med personlighet. Den finns i fyra olika konstnärliga dekorer, där varje dekor berättar en historia.

Bakom Rörstrands serie Fika med Farmor, står konstnären och grafiska formgivaren Ana Sikuljak. Ana är utbildad vid konstfack men har även ett förflutet inom socialantropologi, vilket tydligt avspeglar sig i hennes mönster och sätt att arbeta. Oavsett om Ana jobbar med konst eller design berättar hennes verk alltid en historia.

I Fika med Farmor får vi ta del av Anas möten och samtal med sin Farmor på Belgrads kaféer.

”Berättandet är en viktig del; det är en del av min undersökning kring någonting som jag fascineras av och vill veta mer om. Jag hittar ofta min utgångspunkt i samhällsfenomen, folktro, myter och historia” säger Ana.

Bilderna avslöjar om Farmors passion för goda bakverk, kvällar på rökiga Jazzklubbar, hennes starka intresse för mode och flärd samt hennes sportiga förflutna. Muggarna bildar tillsammans ett stycke nutidshistoria om en människas liv och leverne i nittonhundratalets Belgrad. Anas stil befinner sig i gränslandet mellan konst och formgivning. Den röda tråden i hennes verk är någon form av massverkan och berättandet."

NU TAR VI TESTUND!!! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0