Afternoon tea på Svenskt Tenn

Butiken Svenskt Tenn är nyöppnad efter en omfattande renovering och har nu öpnnat med en tesalong. Det kan vara lite glamour i vardagen att träda in i denna butik. Känn inte att du behöver handla, men på väg till tesalongen kan du insupa denna fantastiska atmosfär. 


"Tesalongen
Svenskt Tenns grundare Estrid Ericson drack sin favoritdryck te två gånger om dagen: två och en halv kopp på morgonen och två och en halv kopp till lunch. Ofta med denna dikt i sina tankar.

Den första koppen fuktar mina torra läppar.
Den andra bryter min ensamhet.
Den tredje koppen letar sig in till mina torra inälvor.
Den fjärde ger mig en lätt svettning.
Den femte renar mig.
Den sjätte för mig till de odödligas rike.

Lu Tung
Kinesisk 700-tals poet"

Från www.svenkttenn.se

Det som kännetecknar svenskt tenn är Josef Frank.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0